Dacă te-ai săturat de Google, Apple are o soluție ”mai bună”: motorul de căutare al viitorului

de: Alexandru Puiu
30 10. 2020

Se vehiculează de mulți ani crearea unui motor de căutare marca Apple, dar, în 2020, se pare că ne apropiem cu pași repezi de lansarea lui.

Conform zvonurilor din piață, Apple lucrează intens la dezvoltarea propriului motor de căutare, pentru a elimina dependența de Google pe terminale sale. Deși efortul din spatele unui astfel de proiect este semnificativ și costisitor, mai ales dacă vrei să faci un produs bun, gigantul din Cupertino are deja un pic de experiență în a realiza alternative la creațiile Google. Apple Maps este mai mult decât decent în 2020.

Dincolo de asta, Google plătește celor de la Apple între 10 și 12 miliarde de dolari pe an pentru a fi furnizorul principal al serviciilor de căutare pe dispozitive Apple. Problema este că respectivul contract expiră în curând, iar prelungirea lui ar putea fi o problemă din cauza procesului de practici neconcurențiale sau antitrust pe care Departamentul de Justiție al SUA îl are împotriva Google.

Apple a conștientizat de mult timp că trebuie să facă tranziția de la servicii Google și a început efortul în această direcție în 2014. La momentul respectiv, un așa numit Applebot a început să scaneze site-uri din fiecare colț al internetului și continuă să facă asta și în 2020. Diferența este că ritmul de lucru al algoritmului se pare că s-a amplificat semnificativ la ora actuală.

Un alt semn al migrației de la Google a devenit evident în iOS 14, când mecanismul de căutare din sistemul de operare generează scurtături direct către site-uri web, fără să te mai direcționeze către o căutare pe Google. Nu trebuie neglijată nici ”racolarea” de către Apple a unui inginer important din rândurile Google. John Giannandrea a fost director responsabil de căutare și inteligență artificială la Google, iar acum este vicepreședintele Apple responsabil de rețele neurale și strategie de inteligență artificială.

Momentan, nu este însă clar ce formă ar putea să ia un motor de căutare de la Apple. Nu este exclus să-l găsești doar ca o amplificare a funcționalității din Spotlight pe Mac, iPhone sau iPad. Un site dedicat, precum Google.com reprezintă de asemenea o posibilitate.